basscania

I denna blogg kommer jag lägga upp min musik, dikter, digitala målningar och ibland lite åsikter om saker och ting. In this blog I will post my music, poems, digital paintings and sometimes opinions about things.

BIG MONEY HAS NO SOUL!

Publicerad 2013-03-07 04:07:31 i Bild, Samhälle,

Big Money has no soul...

(KLICKA)

 

Åt er tillägnar jag denna text som faller efter för frestelsen

att lämna över sitt "jag" åt mammon.

Utnyttja oskyldiga för egen vinnings skull.

En vacker dag kommer era dagar vara räknade

och era gärningar kommer hinna upp er.

 

Sömlösa kommer ni vrida er i helvetes kval

som jag nu lider av att skåda era tomma skal.

Era vidriga gärningar ni gör mot dom svaga,

som ni är satta till att göra gott för,

 

När är era mått rågade? När är flaskan full?

När inträffar den tändande gnistan som väcker den eld som pyr?

Ska man leda med föredöme eller tro att man leder får?

Den senare attityden kommer leda till mångas sår.

 

Är du vald som ger dig makt för att ge dom svaga en röst.

Då är du en idiot om du slår dig för ditt bröst.

Dunka rygg med maktens elit och tro att du kan känna dig trygg.

 

INGEN är onåbar för livets slut och då kommer DIN lycka rinna ut!

Som man sår får man skörda och du har en äcklig börda = KARMA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Basscania

Hej jag heter Håkan Pontén och jag är en musiker ifrån HBG. Jag använder mig av artistnamnet basscania. I denna blogg kommer jag lägga upp min musik men även dikter, digitala målningar och ibland lite åsikter om saker och ting. Dvs sammanfatta mig själv som offentlig persona! --------------------------ENGLISH----------------------------- Hello my name is Hakan Pontén and I am a musician from HBG. I use the stage name basscania. In this blog I will post my music but also poetry, digital paintings and sometimes opinions about things. That sum myself as a public persona!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela